List motywacyjny
Specjalista ds. Rekrutacji
Specjalista ds. Rekrutacji i Selekcji to osoba, która jest odpowiedzialna za planowanie i realizację procesów rekrutacji. Powinien mieć wykształcenie wyższe w kierunku (zarządzanie zasobami ludzkimi, psychologia, socjologia, pedagogika, marketing, ekonomia, prawo) lub studia podyplomowe z zakresu HR. Ważną kwestią jest także doświadczenie w rekrutacji i selekcji pracowników/lub w dziale doradztwa personalnego oraz doświadczenie w obsłudze klienta. Poza tym pracownik musi mieć również wiedzę z zakresu prawa pracy, technik i procedur rekrutacyjnych, znać w stopniu bardzo dobrym język angielski i obsługę komputera.
Specjalista ds. Rekrutacji i Selekcji powinien cechować się także: dużą komunikatywnością, otwartością, wysokimi umiejętnościami w zarządzaniu projektami rekrutacyjnymi, gotowością do pracy pod presją czasu oraz umiejętnością delegowania zadań i dzielenia się swoją wiedzą. A także musi obserwować i wyciągać wnioski, mieć miłe nastawienie na potrzeby klienta oraz dobrze organizować swój czas pracy.