List motywacyjny
Kierownik Działu Eksportu
Kierownik Działu Eksportu / Eksport Manager to osoba odpowiedzialna za koordynowanie i nadzorowanie całokształtu działań związanych z rozwojem i organizowaniem handlu zagranicznego w firmie, przedsiębiorstwie lub instytucji. Pierwszym i najważniejszym wymogiem, stawianym przed osobami zainteresowanymi podjęciem zatrudnienia w charakterze kierownika jest konieczność posiadania wyższego wykształcenia, pozyskanego na jednym spośród kierunków ekonomicznych, najlepiej związanym z marketingiem i zarządzaniem.
Kierownik musi posiadać wieloletnie doświadczenie. W przypadku każdego stanowiska zaliczanego do tak zwanej kadry kierowniczej niezwykle istotna okazuje się biegła znajomość języka obcego (przynajmniej jednego – angielskiego), lecz w tym przypadku kierownika działu eksportu to może nie wystarczyć. Powinien władać kilkoma językami obcymi, odznaczać się ponadto dogłębną znajomością prawa międzynarodowego.